המדריך השלם להפיכת הנכס אטרקטיבי יותר למכירה

 

המדריך השלם להפיכת הנכס אטרקטיבי יותר למכירה

ושלל טיפים על מה מומלץ לעשות בטרם מכירה

רוצים למכור את הנכס שלכם?

מעוניינים לקבל על הנכס את המחיר המכסימלי?

עיצו בסלון

עיצוב ייחודי לקיר טלוויזיה בסלון בשילוב עץ מלא וגבס

במדריך הבא תקבלו מידע חשוב, פרקטי ונגיש בנושאים הבאים:

–  כיצד ליצור רושם ראשוני מוצלח וטוב לקראת המכירה

–  כיצד להדגיש את יתרונות הנכס ולצמצם את הפגמים

–  כיצד לארגן ולהכין את הנכס למכירה, בהשקעה מינימלית

–  כיצד לשדרג את המראה העיצובי של הנכס ולהעלות את ערכו

יצרתי את המדריך הזה בכדי לפרוש בפניכם את הדרכים השונות והעיצוביות בעיקרן, להפוך את מכירת הנכס שלכם לקלה ומהירה יותר ואף להגדיל את התמורה בעד הנכס ככל האפשר, במטרה שתוכלו לצאת מכאן עם עצות שימושיות.

 

טיפים עיצובים למכירה קלה ומהירה:

כמו בכל דבר בימינו, בעולם התחרותי שלנו, יש שפע של היצע והרבה פחות ביקוש, לכן, המטרה שלנו היא להבליט את הנכס שלנו על פני נכסים אחרים, לגרום לו להיות אטרקטיבי ומזמין, להראות עכשווי וליצור אווירה נעימה, נוחה ולא פחות חשוב שתהיה ניטראלית, כזו שתתאים לקהל רחב של לקוחות פוטנציאלים. יותר ויותר מוכרים מבינים כי הם צריכים לעשות משהו נוסף כדי למשוך קונים ולהעניק לבית שלהם יתרון על פני בתים אחרים.

 קונים פוטנציאלים שמבקרים בנכס למכירה, מייחסים חשיבות רבה לעיצוב הבית. ומידת הסדר, הניקיון, הארגון והעיצוב בבית משפיעים על החלטתם האם לקנות את הנכס או לא. ובכלל ההחלטה של קונים פוטנציאלים אם לרכוש בית מסוים נעשית תוך 90 שניות מרגע הכניסה לבית! (אבל זה כמו בכל דבר בחיים, פשוט אז נכנסים הפחדים וכד’)

אז נניח שכבר תיקנו ותחזקנו את כל התקלות בבית: את הברז הדולף, את האסלה השבורה, את המרצפת הרוקדת ואפילו את הצנרת הרקובה, לאחר שהשלמנו את בדק הבית הפנימי, נשארו לנו פני השטח. והטיפול בפני השטח הוא זה שיצור את הרושם הראשוני החשוב והמשמעותי כל כך למכירת הנכס שלנו.

אז איך מתבצע “טיפול הפנים” שלנו?

  “טיפול פנים קוסמטי” , הנע בין 5000 ₪  ל- 50,000 ₪, ואינו דורש מהפכות והוצאות אסטרונומיות.

  1. “טיפול פנים קוסמטי”  

בתוך הקטגוריה הזו, שהיא הכי נגישה ושווה לכל נפש, נדבר על יצירת אוירה כללית לבית.

ועל עוד מספר תוספות ושינויים קטנים, אך משמעותיים שרצוי לבצע בבית.

(שימו לב שכאן כבר בחרתי במילה “בית” ולא “נכס”, מכיוון שכשאנו רוצים למכור, המילה “בית” גורמת לנו לחוש טוב יותר מהמילה “נכס”)

יצירת אוירה יכולה להתבצע במספר מישורים:

א. סדר וניקיוןסדר בבית יוצר לנו גם סדר במחשבות ואנו חשים רגועים ובטוחים בבית שלנו. כמובן, ואני לא אתעכב על כך רבות, שהבית צריך להיות נקי ומסודר והאזורים החשובים ביותר הם המטבח וחדרי רחצה והשירותים, החייבים להיות מצוחצחים ומבהיקים ומעבר לכך כמובן הרצפה, האבק והחלונות, בעיקר אותו חלון שמשקיף לנוף יפה .

טיפ חשוב –  לא לשפוך אקונומיקה דקה לפני שהמתעניינים מגיעים!!!

 

ב. ריח – ריח הוא אלמנט חשוב ביותר, המשפיע משמעותית על האווירה בכל מקום ובפרט בבית .

אם הריח הוא נעים וטוב הוא יעשה לנו הרגשה נעימה בכל הגוף. הוא יגרום לנו לחוש טוב עם עצמנו ואף יעשה לנו חשק וידחוף אותנו לעשייה. לעומת זאת ריח בלתי נעים יגרום לנו להרגשת דחייה.

הריח המתוק של פריחת ההדרים, או הניחוח הקריר של המנטה מעוררים רגשות של בריאות ושמחה.
לא סתם באביב כל חושינו מתעוררים ויש לנו צורך להתחדש,לקנות ולבלות.

ברוח זו כדאי קצת לפני שהמתעניינים מגיעים, לאפות עוגה או עוגיות חמאה, אפשר לבשל קפה על האש,

לקלות צנימים במצנם, להדליק נרות לבנדר וכד’.

2 טיפים חשובים – לא לטעות ולהדליק קטורת, הרבה אנשים נחנקים מהריח הזה. – אל תעשנו בבית בתקופת המכירה, העישון נדבק לריהוט ופשוט דוחה את הקונים הפוטנציאלים.

 

ג. מוזיקה וקולות רקע – אם אתם גרים באזור כפרי עם הרבה עצים וציוץ ציפורים, כדאי ואף מומלץ לפתוח את החלונות ולהדגיש את היתרון של מנגינתן. לעומת זאת אם יש כביש סואן בסמוך לביתכם, כדאי לסגור חלונות, להפעיל מיזוג או חימום בהתאם לעונה ולשים מוזיקה שקטה (קלאסית או ג’אז קל)

טיפ חשוב – לכבות טלוויזיה ולא להפעיל מוזיקה בקול רם ולהפריע לקונים הפוטנציאלים לחשוב על הקניה

ד. הדגשת יתרונות –

– הקונה לא פראייר (הוא ישראלי) הוא רואה גם את החסרונות של הבית וגם את היתרונות

ובכל זאת אתם צריכים להדגיש את היתרונות של הבית: למשל אם בבית יש מטבח קטן או לא יפה, אבל סלון גדול ומרווח, כדאי להבליט את הסלון ע”י צבע, עם גוף תאורה, פריט נוי יוקרתי, כריות וכד’.

בסיום הסיור עם הקונה הפוטנציאלי, לכוון את הקונה לעצור ולדבר בסלון ולא להתעכב בחללים הפחות אטרקטיביים, כדי שמה שהוא יזכור בעיקר יהיה החלל בו הוא שהה זמן רב יותר.

– אם יש בבית חצי חדר ריק או איזו פינה מבוזבזת רצוי לנצל אותן לפונקציה מסוימת כמו פינת עבודה, פינת משחקים וכד’. לא להשאיר חלל ריק שלא מנוצל, הדבר ידגיש את הפוטנציאל של הבית ויהיה אטרקטיבי יותר לקניה.

– לנסות להציג את הבית בשעות שהוא במיטבו: אם יש כביש סואן, לא להציג אותו בשעות השיא. אם הוא נמצא באזור עסקים הומה, להציג אותו אחרי הצהריים או בערב וכולי’.

– חלונות הפונים לנוף להבריק אותם ולפתוח וילונות ותריסים. חלונות הפונים לשכנים, לחניה או לנוף אחר לא אטרקטיבי, כדאי לכסות בוילונות שקופים למחצה שיטשטשו את החוץ אך לא יחסמו את האור.

טיפ חשוב – להדגיש יתרונות אך כמובן לא להגזים ולהתאמץ שעדיין תהיה הרגשה משכנעת ואמיתית.

ה.פטנטים ליצירת תחושת חלל גדול יותר –

בבתים קטנים מומלץ ליצור תחושת מרחב מרווח:

לפתוח דלתות, לפתוח תריסים ולהכניס כמה שיותר אור, (עדיף להראות את הבית באור יום)

אפשר למקם מראה באזור הסלון או הכניסה, מראות גורמות לתחושת גודל.

בד”כ יש לנו נטייה לאסוף הרבה יותר ממה שנחוץ לנו ובמשך הזמן, נוצר אי סדר, עומס יתר של ריהוט וחפצים ותחושת אי נוחות מורגשת בחדר. אפשר ורצוי להיפטר מרהיטים וחפצים מיותרים שיראה מרווח יותר. אל תהפכו את הבית למחסן לחפצים שאין לכם צורך בהם.

טיפ חשוב- במידה ומתאפשר שיפוץ יש לנצל את הבית בצורה המקסימלית ע”י חלוקה מחדש.

ו. צבע

צבע הוא עולם ומלואו והשימוש בו לבד משדרג פלאים את האווירה בבית.

אפשר לצבוע חלל אחד חשוב שאותו רוצים להדגיש, אפשר לצבוע קיר אחד בסלון,

אפשר לצבוע את דלתות המטבח, את דלתות פנים הבית והמשקופים. ואפשר לחדש את כל מראה הבית עם צבע בסכומים נמוכים.

כאשר ניגשים לבחור צבע חשוב לזכור שלכל צבע יש השפעות שונות על הנפש אך זהו נושא שארחיב בו בפוסט אחר.

בכל אופן כאשר מדובר  במכירת בית, רצוי להשתמש בצבעים בהירים, מרגיעים וניטראליים כדי שיתאימו לכל קהל הקונים הפוטנציאלים כמו אפור, כחול בהיר, ירוק, בז’ ושמנת ואפשר לתת נגיעות של צבעים חיים יותר שיאזנו את האווירה.

שחור ואדום הם צבעים פחות נכונים בשעת מכירה, הם יוצרים תחושת לחץ, הם דרמטיים מאוד ולא נותנים רגיעה לנפש.

ז. הום סטיילינג

מה זה בעצם הום סטיילינג? הוא למעשה חלק גדול מעיצוב פנים הבית, החלק של הלבשת הבית. בשנים האחרונות חיברו לו את המילה היפה הזו “הום סטיילינג”. הכוונה לשדרוג הבית ע”י צבעים, תאורה, טקסטיל, ריהוט אביזרים, חיפויים ועוד ושילוב נכון של אלו בחלל.

אפשר לעשות הום סטיילינג עם מה שקיים בבית, אפשר לעשות רכישות קלות ואפשר לאבזר גם את כל הבית אם יש רצון ותקציב.

הגינה/החצר  – לטפח את הגינה, לנכש עשבים יבשים, למקם שולחן וכסאות או פינת ישיבה בגינה כדי להמחיש את הפוטנציאל של החצר. כדאי לקנות קצת פרחים של העונה ולהוסיף צבע וחיים. להוסיף כד עם צמח פורח סמוך לדלת הכניסה, לחדש את דלת הכניסה או לצבוע אותה

הכניסה לבית – הכניסה לבית עושה את הרושם הראשון: כדאי להימנע ממראה של נעליים פזורות, צרורות של מפתחות וכל מה שקשור לכניסה שלנו הביתה. הקונים בוודאי יעדיפו לראות במקום כל הבלגן הזה אגרטל פרחים, מראה מהודרת וחפצי נוי אחרים.

הגינה והכניסה לבית הם הדברים הראשונים שהקונה הפוטנציאלי רואה, לכן יש להשקיע מאוד בטיפוחם.

פינת האוכל – שולחן הסלון הוא לא המקום לכל מיני חפצים שיש לכם ביד ואין לכם איפה לשים.  פינת האוכל צריכה להיות ריקה מחפצים אישיים, אפשר להניח מפה יפה שתתאים לכלל ההרמוניה של החלל, כדאי לקנות פרחים, לקטוף פרחי בר (חרציות בעונה) או לחילופין לקנות עציץ קטן פורח שיחזיק קצת יותר מזר פרחים ולהניח על השולחן. בחנויות יש היום פרחי שדה שלא תאמינו שהם עשויים מפלסטיק.

אפשר גם להניח קערת פירות יפה על השולחן.

על אף שאנשים עלולים לחשוב שטרחנו רק בשבילם, זה לא ישנה את האווירה שהם ספגו ואת הזיכרון שלהם את הורדים היפים שגרמו להם תחושה נעימה וטובה.

המטבח – המטבח הוא האזור כמעט הכי חשוב בבית, לכן כדאי להתעכב עליו.

אפשר להחליף את האריחים בחיפוי הקיר, להחליף ידיות לדלתות המטבח, להחליף שיש, להחליף ברז, להחליף את דלתות המטבח או רק לצבוע אותן וכד’. אם יש ריצוף לא אסתטי, אפשר להניח שטיח שיטשטש. אפשר לרכוש סט קפה צבעוני ולהניח על השיש, אפשר להניח קערה עם פירות או עגבניות, סלסלות של תפ”א ובצל וכד’…

לאבזר את המטבח, לפי תקציב, עם מכשירים חשמליים, יש אנשים שקונים בית רק בזכות מכשירי החשמל במטבח.

חדר רחצה – פריטים אישיים או כאלה שהם חסרי חן, מומלץ להסתיר.

כל חדר אמבטיה ישן ישודרג פלאות אם רק תחליפו ברז, תתקינו מתלה רחב, ותתלו עליו מגבות יפות וצבעוניות, להשקיע בשטיח יפה, במראה גדולה או פשוט תחליפו את וילון האמבט.

אפשר לשים עציץ ירוק, לפזר נרות, סבונים ריחניים ומוצרי טיפוח יוקרתיים. רק לא להגזים, הכול צריך להיות בעדינות ובטוב טעם.

חדר המגורים/ הסלון

בדים מסוגים שונים “יעטפו וילבישו” את הבית ויעניקו לו מראה שופע ועשיר. האפשרויות הן רבות ומגוונות וניתן יהיה לתת לבית את המראה והאופי הרצויים לנו.

ווילונות, כיסויי מיטה, כריות, מחיצות בד, מפות ועוד כהנה וכהנה אפשרויות עם הבדים, כל אלו יצבעו את הבית ברכות ויעניקו לו אווירה חמה ונעימה.

אפשר להשקיע בגוף תאורה עומד שיצור עניין בחלל, להדגיש את אחד הקירות בצבע מתאים, לתלות תמונה יפה, לקנות זר פרחי משי ולהניח בכלי יפה על שולחן צד.

להיזהר ולא לקנות סתם, יש להגדיר תקציב, לחשוב ולתכנן מה רוצים שיהיה בכל חלל.

לרוב אנו קונים מה שהעין שלנו אהבה מבלי לתכנן האם זה מתאים לחלל ולאווירה אותה אנו רוצים להשיג ולא פעם אנו מוצאים את עצמנו עם סלט שלם של פריטים חסרי אישיות. חייבים לזכור שהבית שלנו לא מוזיאון שמכיל בתוכו אלמנטים לשימור.

הפרטים הקטנים יעשו את ההבדל. התוספות הקטנות הללו ישדרגו את כל הבית.  

ח. תאורה ואור טבעי

אווירה בסלון – עיצוב בתאורה

תאורה היא לא רק אור, תאורה היא גורם המשפיע על אווירה ומצב רוח.

באופן כללי, אנשים רוצים להיכנס לחלל פתוח, מואר, לכן יש לפתוח את כל החלונות והדלתות בבית שיכנס אור טבעי ובכלל להראות את הבית בשעות האור וגם ביום להדליק את כל האורות בכדי ליצור אווירה פתוחה ומרווחת. בד”כ הבתים נראים טוב בהרבה בשעות היום.

לא חייבים להביא מעצב תאורה באלפי שקלים, פשוט לכו עם הצרכים שלכם , תאורה בפינת עבודה, מנורה עומדת בסלון ותגלו שבמקום אור אחד גדול שבוקע ממרכז התקרה, יש לכם מספר נקודות אור המפוזרות בחלל ויוצרות אופי ועניין בבית.

פיזור נכון של גופי תאורה בחלל החדר יכול לעשות לנו את העבודה יופי וליצור לנו הדגשה,הבלטה או טשטוש של אזורים מסוימים.

התאורה בשימוש נכון שלה, יכולה ליצור לנו אפקטים, לרכך את האווירה ואף לשמש כתכשיט בבית.

מה שחשוב לזכור שתאורה טובה אינה בהכרח מושגת מאור חזק, אלא דווקא מבחירת סוג התאורה המתאים לאותה מטרה .

ט. עיצוב בגבס

בשל תכונותיו הפך הגבס למרכיב מרכזי במלאכת עיצוב ושדרוג הבית, כאשר מלבד בנית קירות, מחיצות ותקרות ,ניתן להעזר בו לביצוע עבודות שונות לבנית אלמנטים שונים המשתלבים היטב בחלל ומהווים תחום בפני עצמו –  תחום של עיצובים בגבס.

במסגרת שדרוג הבית ניתן לשים את הדגש על חלל, (חדר), אחד או יותר או לבצע שדרוג רוחבי תוך שימוש באלמנטים הקשורים לתחום של עיצובים בגבס.

עיצוב בגבס יכול לחסוך מאיתנו את החיפוש הארוך אחר הרהיט המתאים. במקום לקנות מזנון לסלון

אפשר לבנות מזנון מגבס למערכות המולטימדיה, נישות ומדפים לספרים, דיסקים ופרטי נוי.

בחדר השינה– אפשר לבנות גב מיטה מיוחד המשלב נישות ותאורה שקועה למשל

במטבח– אפשר לבנות נישות ומדפים לאחסון כלים, ספרי בישול

אפשר לבנות פינת עבודה שלמה מגבס.

ניתן לעצב מחדש לחלוטין את המרחב הפנימי של חדר, דירה או משרד, בעלויות נמוכות דרמטית מכל אלטרנטיבה שוות ערך.

לסיכום:

אנשים רוצים נוחות, רוצים ריגוש, רוצים יוקרה.

הם קונים חלום, אווירה ,לייף סטייל.

התפקיד שלנו לסייע להם כך שלא יצטרכו להסתמך על הדמיון שלהם.

אנחנו רוצים להשפיע באופן חיובי על התחושות שהקונים יחושו בבית ואף ליצור אצלם חיבור אישי  לבית כך שהם יראו עצמם חיים בבית, יושבים במרפסת ושותים קפה, מתרווחים בספה וכד’.

קונים לא רוצים וגם אין להם זמן להתעסק יותר מדי, הם רוצים לעבור לבית בלי להשקיע יותר מדיי. קונים שנכנסים לבית שהוא במצב פיזי לא משהו, יחשבו שיש להשקיע כסף רב, והם יציעו הרבה פחות במחיר.

לאור עובדות אלו, אנו צריכים להיות חכמים ולהשקיע מעט כדי להרוויח הרבה יותר.

עיצוב דירה בעיר ימים – מבט מכיוון דלפק לפינת אוכל וסלון

חשוב לזכור!!!

מכירת נכס הינה עסק רציני, אל תתייחסו למכירה כבדרך אגב, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע, התוצאה תהיה עסקה טובה יותר עבורכם.

הנכס שלכם יכול להיות שווה יותר – שיפוץ הנכס לפני מכירה מעלה בהרבה את ערך הנכס ומזרז את תהליך המכירה.