כיצד עבודה עם אדריכלים יכולה להיות סיוט או ברכה לכל החיים?

תפקיד האדריכל הוא המשמעותי והחשוב בפרויקט , הוא הבסיס, היסודות לכל הפרויקט. האדריכל למעשה מנצח על פרויקט התכנון ובניית הבית, ועליו להיות קשוב מאוד לצרכים ולרצונות, לחלומות ולפנטזיות שלכם.
כאן צריך להיזהר מאוד ולברר טוב מי עומד מולכם. עוד בפגישה הראשונה, בשלב ההיכרות, אפשר לחוש האם האדריכל באמת מקשיב לכם, רגיש לכם ושם אתכם במרכז, כלומר שם את הדגש עליכם ולא על עצמו.
אדריכל שלא יקשיב לכם או לא יבין וילמד לעומק את הצרכים שלכם, הרצונות והחלומות שלכם, אדריכל שלא ידע לכוון אתכם ולמנוע מכם החלטות שגויות, עלול להביא אתכם לתוצאה הלא רצויה או שהוא עלול להגשים את החלומות של עצמו במקום את החלומות שלכם, במקרה כזה תחיו בבית שהוא לא בשבילכם, הוא לא יהיה נעים לכם וגם לא נוח עבורכם וזה כואב כי בית בונים פעם אחת בחיים וחבל לפספס את ההזדמנות של הגשמת חלומכם.
לעומת זאת אדריכל שיהיה קשוב הקשבה מלאה, שילמד להכיר אתכם, את הרצונות, השיגעונות והחלומות שלכם, ייקח אותם ויממש אותם לכדי מציאות, ימצא לכם פתרונות, ימנע מכם טעויות בעשרות אלפי שקלים ויוציא את התוצאה המדהימה אותה רציתם ולה ציפיתם.
תבחרו טוב עם מי לעבוד, תראו האם מי שעומד מולכם יכול להתאים לכם. הבחירה הזו תישאר עמכם ותלווה אתכם לכל החיים או לפחות עד שתבנו את הבית הבא שלכם.