מדוע אתם חייבים אדריכלית ומעצבת בשביל להשיג את התוצאה הטובה ביותר?

אם לחצתם על שאלה זו, זה כבר אומר שאתם מבינים הרבה יותר מאחרים את החשיבות של עבודה עם בעל המקצוע המתאים והטוב ביותר לתכנון ביתכם.
פגשתי המון אנשים וביקרתי בהמון בתים שלא לקחו אדריכלית ולא נעזרו במעצבת פנים כיוון שהיו בטוחים שהם יסתדרו לבד, מה זה כבר לתכנן ולעצב, נעשה תכנית בערך ולא חשוב המידות, הקבלן כבר ישלים בשטח, ונעצב את הבית שלנו, מה הבעיה לבחור צבעים וריהוט, מה שיפה בעינינו, זה מה שחשוב לא?
או אנשים שהבינו שהם זקוקים לבעל מקצוע, אך רצו לחסוך כסף, אז לקחו מהנדס שגם יתכנן להם את הבית וגם יעשה תכניות הנדסיות לבית (קונסטרוקציה). מה אני אגיד לכם, הבית יצא אולי מהונדס טוב אך הנדסת האנוש שם לא הייתה משהו בכלל, כי לא ממש חשבו עליה ,פשוט תכננו בית, כי מה ההבדל בין מהנדס לאדריכלית ומעצבת פנים, לשניהם יש תוכנת שרטוט, שניהם יודעים לחשב ושניהם מתעסקים בבניה…
אז זהו שכל זה מביא לאנשים הללו תוצאות בינוניות ומטה, תוצאות שהם “בערך”. וזה קורה כיוון שאין לאנשים הללו חלום והם סבורים שהם יודעים הכול הכי טוב מכולם ושאף אחד לא יכול לתרום להם משהו.
מי שמתכנן או מעצב לבד או מי שמסתפק בבעל מקצוע אחר שהוא לא מוכשר לתכנון בתים, מגיע בסופו של דבר לביתו הגמור ומגלה פתאום שאין לו ממש מקום לפינת האוכל העגולה שהוא בנה עליה, שאין נקודת תאורה במטבח מעל הכיור ואין לו מספיק אור בכדי לבשל, או שפתאום אין מקום למכונת הכביסה או שיש חלל עצום (חלל אפור) של מעבר מבוזבז שהוא היה יכול לנצל בחדרים שיצאו ממש קטנים וגם לא חשבו שם על מיקום הארון אז אין ארון ושהנוף המקסים שיש בחוץ, רואים אותו רק מאחד החדרים ודווקא מהסלון והמטבח ומפינת האוכל אין ממש נוף ושבכלל הבית יצא חשוך ולא חשבו על כניסת אור טבעי וכד….
בית מתכננים פעם בחיים (לפעמים יותר) ורצוי לתכנן אותו עם האדריכלית והמעצבת הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבורכם. בד”כ אין הזדמנות שניה אז כדאי לחשוב טוב ולהיות בידיים הכי טובות שתמצאו כדי שיובילו אתכם לתוצאה הכי טובה.