שאלות ותשובות

מדוע תהליך העבודה כה חשוב לתוצאה הסופית של הבית?

תהליך תכנון בית ובנייתו, אורך בין שנה וחצי לשנתיים, כאשר אם מפרקים את כל התהליך, התכנון אורך בין 1-3 חודשים (תלוי בעיקר בלקוחות), הרישוי אורך בין 4-8 חודשים והבניה אורכת בין 8-12 חודשים (בבתים בין 150 ל- 300 מ”ר).
בתהליך מאתגר זה, בו המון גורמים מעורבים: האדריכל, הלקוחות, המהנדס, הועדה לתכנון ובניה, המועצות השונות, מנהל מקרקעי ישראל, מכון התקנים, המודד, בזק וחברת חשמל, פיקוד העורף וכן הלאה, מומלץ קודם כל לחפש אדריכל שתהיה לו הסבלנות ואורך הרוח שדרושים לתהליך מסוג זה, שידע להזיז ולתקתק עניינים מול הגופים השונים הנ”ל. דבר שני שחשוב מאוד הוא החיבור הטוב בין האדריכל ללקוחות, שתהיה שפה משותפת, הבנה והקשבה אמיתית ונקיה.
כאשר מתקיימים התנאים הללו, יש אפשרות ליצור ולעבוד בשיתוף פעולה וכאשר עובדים בשיתוף פעולה, התהליך קליל וכיף יותר והוא זה המשפיע על קבלת התוצאה – הבית.

למה חשוב שתדעו לחלום ולדמיין את מה שאתם אוהבים?

קודם כל כיוון שמי שיודע ומעז לחלום את זה ולדמיין את זה – יהיה לו את זה.
דבר שני, כשמעיזים לחלום ולדמיין את הסביבה שלנו ואת הבית שלנו, יורדים לפרטים ויודעים מה רוצים וכשיודעים מה רוצים אפשר לתכנן את הבית בדיוק ע”פ הרצונות המדויקים ולקבל את התוצאה החלומית והמדהימה.
כשיש לנו את החלום והדמיון של בית חלומותינו, יש לנו בעצם מטרה הניצבת מולנו ועל אף שהתהליך יכול להיות ארוך ומאתגר, אנו תמיד נצלח אותו כי נראה את המטרה מול עינינו – את בית חלומותינו.

מדוע אתם חייבים אדריכלית ומעצבת בשביל להשיג את התוצאה הטובה ביותר?

אם לחצתם על שאלה זו, זה כבר אומר שאתם מבינים הרבה יותר מאחרים את החשיבות של עבודה עם בעל המקצוע המתאים והטוב ביותר לתכנון ביתכם.
פגשתי המון אנשים וביקרתי בהמון בתים שלא לקחו אדריכלית ולא נעזרו במעצבת פנים כיוון שהיו בטוחים שהם יסתדרו לבד, מה זה כבר לתכנן ולעצב, נעשה תכנית בערך ולא חשוב המידות, הקבלן כבר ישלים בשטח, ונעצב את הבית שלנו, מה הבעיה לבחור צבעים וריהוט, מה שיפה בעינינו, זה מה שחשוב לא?
או אנשים שהבינו שהם זקוקים לבעל מקצוע, אך רצו לחסוך כסף, אז לקחו מהנדס שגם יתכנן להם את הבית וגם יעשה תכניות הנדסיות לבית (קונסטרוקציה). מה אני אגיד לכם, הבית יצא אולי מהונדס טוב אך הנדסת האנוש שם לא הייתה משהו בכלל, כי לא ממש חשבו עליה ,פשוט תכננו בית, כי מה ההבדל בין מהנדס לאדריכלית ומעצבת פנים, לשניהם יש תוכנת שרטוט, שניהם יודעים לחשב ושניהם מתעסקים בבניה…
אז זהו שכל זה מביא לאנשים הללו תוצאות בינוניות ומטה, תוצאות שהם “בערך”. וזה קורה כיוון שאין לאנשים הללו חלום והם סבורים שהם יודעים הכול הכי טוב מכולם ושאף אחד לא יכול לתרום להם משהו.
מי שמתכנן או מעצב לבד או מי שמסתפק בבעל מקצוע אחר שהוא לא מוכשר לתכנון בתים, מגיע בסופו של דבר לביתו הגמור ומגלה פתאום שאין לו ממש מקום לפינת האוכל העגולה שהוא בנה עליה, שאין נקודת תאורה במטבח מעל הכיור ואין לו מספיק אור בכדי לבשל, או שפתאום אין מקום למכונת הכביסה או שיש חלל עצום (חלל אפור) של מעבר מבוזבז שהוא היה יכול לנצל בחדרים שיצאו ממש קטנים וגם לא חשבו שם על מיקום הארון אז אין ארון ושהנוף המקסים שיש בחוץ, רואים אותו רק מאחד החדרים ודווקא מהסלון והמטבח ומפינת האוכל אין ממש נוף ושבכלל הבית יצא חשוך ולא חשבו על כניסת אור טבעי וכד….
בית מתכננים פעם בחיים (לפעמים יותר) ורצוי לתכנן אותו עם האדריכלית והמעצבת הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבורכם. בד”כ אין הזדמנות שניה אז כדאי לחשוב טוב ולהיות בידיים הכי טובות שתמצאו כדי שיובילו אתכם לתוצאה הכי טובה.

כיצד עבודה עם אדריכלים יכולה להיות סיוט או ברכה לכל החיים?

תפקיד האדריכל הוא המשמעותי והחשוב בפרויקט , הוא הבסיס, היסודות לכל הפרויקט. האדריכל למעשה מנצח על פרויקט התכנון ובניית הבית, ועליו להיות קשוב מאוד לצרכים ולרצונות, לחלומות ולפנטזיות שלכם.
כאן צריך להיזהר מאוד ולברר טוב מי עומד מולכם. עוד בפגישה הראשונה, בשלב ההיכרות, אפשר לחוש האם האדריכל באמת מקשיב לכם, רגיש לכם ושם אתכם במרכז, כלומר שם את הדגש עליכם ולא על עצמו.
אדריכל שלא יקשיב לכם או לא יבין וילמד לעומק את הצרכים שלכם, הרצונות והחלומות שלכם, אדריכל שלא ידע לכוון אתכם ולמנוע מכם החלטות שגויות, עלול להביא אתכם לתוצאה הלא רצויה או שהוא עלול להגשים את החלומות של עצמו במקום את החלומות שלכם, במקרה כזה תחיו בבית שהוא לא בשבילכם, הוא לא יהיה נעים לכם וגם לא נוח עבורכם וזה כואב כי בית בונים פעם אחת בחיים וחבל לפספס את ההזדמנות של הגשמת חלומכם.
לעומת זאת אדריכל שיהיה קשוב הקשבה מלאה, שילמד להכיר אתכם, את הרצונות, השיגעונות והחלומות שלכם, ייקח אותם ויממש אותם לכדי מציאות, ימצא לכם פתרונות, ימנע מכם טעויות בעשרות אלפי שקלים ויוציא את התוצאה המדהימה אותה רציתם ולה ציפיתם.
תבחרו טוב עם מי לעבוד, תראו האם מי שעומד מולכם יכול להתאים לכם. הבחירה הזו תישאר עמכם ותלווה אתכם לכל החיים או לפחות עד שתבנו את הבית הבא שלכם.

איך תיראו ותרגישו טוב יותר בעזרת אדריכלות טובה ועיצוב נכון?

אדריכלות טובה ועיצוב נכון יספקו לכם בית שעובד בשבילכם, בית שהחיים בו מתנהלים בקלות, נוחות בסדר ובארגון, בית שיש בו מרחב לכל פונקציה, בית שנותן לכם אנרגיות ולא שואב מכם כוחות, בית שנעים לכם להיות בו, שהאור החיצוני נכנס פנימה ללבכם, בית שייתן לכם תחושת שמחה הנאה ובטחון.
אדריכלות טובה ועיצוב נכון יספקו לכם את האיזון, ההרמוניה בין הפרטים השונים והעדינות האסתטית – את היופי שכה חשוב ומשפיע על חיינו.
אדריכלות ועיצוב טובים ונכונים הם אלה שישדרגו את סגנון החיים שלכם, ישנו את חייכם לטובה,
אתם תיראו מצוין וכתוצאה מכך תרגישו מצוין.

איך לתכנן בית מבלי להתייאש ואף להתגרש?

תכנון בית זהו פרויקט רציני ביותר וככזה יש לגשת אליו ברצינות המלאה. כאשר הדבר הראשון שיש לעשות הוא למצוא אדריכל רציני, מקצועי, אנושי וחשוב לא פחות שיהיה לכם חיבור טוב אתו.
כפי שאני רואה את הדברים, המטרה העיקרית שלי כאדריכלית היא לעזור ללקוחות:
לעשות להם סדר בראש, לכוון אותם מה צריך לעשות ומתי, לשמור עליהם מפני החלטות שגויות שעלולות לעלות להם עשרות אלפי ואף מאות אלפי שקלים ובעיקר לעזור להם להגשים את החלום להקים את בית חלומותיהם.
התהליך לא תמיד חייב להיות קשה ומייגע, הוא לא תמיד חייב להוביל לוויכוחים ומלחמות, יש אפשרות אחרת וטובה, אפשרות של תהליך שיכול להיות גם כיפי וקליל ובשביל שהוא יהיה כזה, אתם זקוקים לאדריכל טוב שישמור, יכוון, ילווה ויעזור לכם לאורך הדרך להגשים את חלומכם.

מה זה תכנון אדריכלי חכם ומה הוא חוסך לכם?

תכנון אדריכלי חכם קודם כל שם דגש על הארגונומיה, הנדסת האנוש, כלומר יחסי הגומלין שבין האדם לסביבה שלו. התכנון ע”י ארגונומיה מבטיח כי סביבת המגורים שלנו תהיה הכי מתאימה לנו, נוחה לשימוש ונגישה בהתאם לצרכים שלנו, ליכולות שלנו וגם למגבלותינו.
לדוגמה אם ניקח את המטבח, פונקציה עיקרית וחשובה בבית, עלינו לגשת לתכנונו תוך חשיבה על התנהלות העבודה בו, מה קורה כאשר אנו משתמשים במטבח, מבשלים, מוציאים כלים מהארונות, פותחים את המקרר… מה קורה בין הכיור והכיריים, היכן ממוקם המקרר ביחס אליהם ואיך כל זה משפיע על העבודה שלנו והאם היא תהיה יעילה בצורה זו.
כאשר אני מתכננת בית, אני משתמשת בנתונים שיש לי ומוציאה את המקסימום מאותם נתונים, ומנצלת כל מ”ר בבית לטובת המשתמש. כאשר יש ניצול מקסימלי והנדסת אנוש הבית היא חכמה למשתמש, כך הוא גם יותר חסכוני, ולמה? מכיוון שכל מ”ר בבית בממוצע נאמר, שווים בין 6000-8000 ₪, ונאמר שחסכתי לכם רק 10 מ”ר , כבר חסכתי לכם בין 60,000 ₪ ל- 80,000 ₪. (החיסכון כמובן ממשיך לעיצוב הפנים בבחירות של חומרים ופריטים נכונים ויכול לחסוך לכם עוד עשרות אלפי שקלים ולהגיע לסך חסכון של מאות אלפי שקלים)
לסיכום בית חכם הוא בית שהוא נכון וטוב לכם, בית שהוא מרווח ושימושי, שמתאים ועונה על הצרכים שלכם והאדריכלות בו ממצה את מירב הפוטנציאל שאפשר למצות ממנו.

התקשרו איתנו ויחד נבחן את הצרכים שלכם ונתאים לכם את הבית המדוייק ביותר עבורכם

עיצוב בתים יפים

האם בית יפה ומסודר הוא בבחינת הנאה חושית בלבד, “שקר החן והבל היופי” או שיש לו משמעות עמוקה יותר  והוא משרת אותנו ברבדים הפנימיים והעמוקים שבתוכנו?

בית מסודר יפה ואסתטי, מעבר לחן  והיופי שלו, משפיע על חיינו השפעה ניכרת. כאשר יש בלגן בבית, כאשר הוא לא מתוכנן כראוי, כאשר אין אפיון פרקטי ועיצובי לכל פונקציה ופונקציה בבית ואין מענה לצרכים היומיומיים שלנו – יש לנו גם רעשים פנימיים בתוכנו, כאלו המפריעים לנו להתרכז, להיות שלווים, להיות נינוחים ובסופו של דבר גורמים לנו לא להרגיש בבית.

את כל הרעשים הללו עלינו “לנקות”. העשייה שלנו כשאנו מארגנים, מסדרים, מנקים ומחדשים את הבית גורמת לאנרגיות שלנו לעלות ומסבה לנו שמחה פנימית, שקט ושלווה והרגשה טובה.

הקדישו מחשבה כיצד באמת אתם רוצים שהבית שלכם יראה, שהחיים שלכם ייראו.

מה באמת משרת אתכם בבית ומה מיותר ואפשר להשאיר מאחור (למסור וכד’)?

האם אתם מרגישים בבית או רק אורחים לרגע?

האם אתם קשובים לצרכים שלכם?

 האם אתם מכניסים לביתכם רק מה שראוי ?

האם אתם שלמים עם  הבית?

הבית הוא ממש ראי לחיים שלכם ואם תתחילו בפעולות אקטיביות לשיפור מראה הבית, הדבר ישפיע לטובה על פנימיותכם, אישיותכם, נפשכם ועל האנרגיות שלכם.